Thursday, February 4, 2010

Aku Tahu….



Aku tahu rezeki,keinginan aku tak mungkin diambil orang lain,kerananya hatiku tenang...

Aku tahu amal-amalan tidakkan dilakukan orang lain,maka aku sibukkan diriku dengan beramal....

Aku tahu,Allah selalu melihatku kerananya aku malu bila Allah melihatku melakukan maksiat....

Aku tahu kematian menantiku maka aku persiapkan bekal untuk berjumpa dengan Rabbku...

Tapi....

Andai pun seluruh keinginan duniawi sudah ku dapati,masihkan tiada keinginan lainkah yang ku ingini?...dan bisakah pemenuhan itu menjamin ketenangan hatiku?...

Adapun seluruh amal perbuatan telah aku buat..sudah pastikah surga ganjaran buat aku?

Jika aku mampu mengaburi manusia dengan budi baik ku...masihkah tersisa kesombongan aku di depan sang pencipta?

Walaupun aku tahu satu-satunya kepastian yang betul-betul aku pasti iaitu kematian..patutkah bagi aku merasa cukup telah mempersiapkannya?...

Semuanya masih tanda tanya....aku hanya mampu beramal...aku hanya mampu bertanyakan diri....Allah knows best....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails