Monday, February 1, 2010

Suatu kisah untuk renungan..

Telah melalui seorang hakim dihadapan rumah seorang lelaki yang sedang memukul kucing.Lalu hakim itu bertanya sebab mengapa beliau memukul kucing tersebut.Lelaki itu menjawab bahawa dia menjumpai kucing itu di suatu lorong dalam keadaan sejuk dan lemah.Lalu lelaki tersebut mengambilnya dan memberi makan minum sehingga kucing itu benar-benar sihat.Tetapi setelah itu kucing tersebut membuang najis merata-rata didalam rumahnya.

Hakim tersebut berkata "Inilah ibarat dan peringatan Allah kepada kita.Dia memelihara kita daripada awal kehidupan kita dengan rezeki,pakaian dan sebagainya.Tetapi setelah begitu banyak nikmat diberikan,kita kembali durhaka kepada Allah dengan meninggalkan segala suruhannya dan melakukan segala larangannya.Tetapi Allah tetap memberi rezeki dan rahmatnya walaupun kita durhaka dan engkar suruhannya.Dia masih belum menyeksa dan memukul kita.Apakah pandangan kita?Pernahkan kita memukul kucing?Inginkah kita menjadi kucing yang mengkhianati tuan yang menjaganya?Fikirkanlah ibarat dan peringatan ini...

Short entry from me today...pray for forgiveness:)

3 comments:

  1. nice entry..kita apabila dah diberi kesenangan olehNya, kita mudah lalai dgn kesenangan yang diberi dan akhirnya kita derhaka kepadaNya..smoga dijauhkan kita daripada lupa kepadaNya.. :)

    ReplyDelete
  2. salam ziarah kembali~
    good p.o.v..

    ReplyDelete
  3. tinkayu bro z n nas aliff..
    insyaallah semoga kita terhindar dari sifat lupa diri lebih-lebih lagi kepadaNYA even kita sering pelupa....hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails