Friday, April 23, 2010

man dies in sujood (MUST SEE!)

Salam jumaat...semoga jumaat kali ini lebih baik dari sebelumnya..xada ape yg menarik nak ak kongsikan,cuma bila teringatkan pesanan baginda..."baligh anni walau ayah" sampaikan walaupun satu ayah..so ak nak kongsi walau hanya satu video..tapi video yg cukup menyentuh hati naluri sesiapa yang melihatnya

pertama kali ak melihat video ni semalam sewaktu bersiar-siar di skrin facebook salah seorang sahabat n pagi tadi video ini juga telah di kongsi oleh ustaz zaharuddin di dalam webnya.

Video memaparkan seorang hamba Allah yang telah dijemput oleh penciptanya setelah usai mengerjakan solat.Subhanallah...sungguh dalam menjalani hidup seharian,dalam memenuhi kehendak keinginan...terselitnya detik-detik kematian..memang kita tidak menyedarinya.

Kita mungkin merasakan hari kita masih panjang,terasa segala kemahuan masih banyak untuk dilunaskan..padahal kita lupa akan ada ajal yang akan mematikan hasrat dan mimpi-mimpi kita itu.



seperti yang di perkata n menurut apa yg ak bca kt web ustaz,kejadiaan ini berlaku pada hari jumaat 1 Jan 2010 dan hamba Allah ini datang awal ke masjid..

ak ingin abadikan video ini dalam blog ak..semoga kita sentiasa mengingati pemupus kenikmatan iaitu mati..semoga bila kematian mendatangi kita,kita dlm keadaan baik n kita tidak tercengang coz kita telah bersedia lebih awal untuk menjadi tetamunya...

4 comments:

  1. series takut time tgk die ngah dicabut nyawa kan? macm manaela kite nnti......semoga husnul khatimah......

    ReplyDelete
  2. Agaknya apa ye amalan lain dia sehingga dpt mati dlm sujud...

    ReplyDelete
  3. waallahua'lam..xthu la..tp seingat sya dlu..mak tok guru pom mati ketika sujud time solat subuh..subhanallah..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails