Monday, June 14, 2010

ka'su alam 2010

salam satu ummah
salam ka'su alam 2010(piala dunia)
adakah sepanjang musim bola neh,entry mesti berkisarkan bola..
B-Buat
O-Orang
L-Lupa
A-Allah
insyaallah tak,kalo bola buat sya lupa baca buku,itu betul..
hehe,even exam khamis nie,buku masih tak bersentuh..





ni lah schedule all matches sya sempena piala dunia musim ni
he..i come to watch if there are england and brazil
yeah...


masih ingat gambar di atas?
Freddy Kanoute
striker club Sevilla
gambar diambil setelah beliau usai menjaringkan gol ke gawang lawannya pada tahun lepas
beliau membuka baju untuk memperlihatkan koas dalamnya yang bertulis "PALESTINA"


Aksi Konoute itu tetap membuahkan kad kuning kepadanya
bukan itu sahaja..keesokannya beliau dikenakan denda sebanyak 3000 euro oleh Federasi Bola Sepak Sepanyol(REF)

Apa kata beliau?
antaranya..."itu adalah sesuatu yang saya rasa saya patut lakukan,setiap orang seharusnya berasa bertanggungjawab saat menyaksikan ada sesuatu situasi yang sangat tidak adil itu,saya merasa 100% bertanggung jawab atas apa yang saya lakukan,dan saya tidak takut atas aksi itu.."

mungkin tidak ramai pemain bola sepak berani beraksi begitu di tengah padang ketika perlawanan berlansung..Kanoute mungkin anda antara "ikon" bola paling berani saya :)



3 comments:

  1. isma
    kau suka bola ya
    huhu
    bola tu
    jgnla smpai nda baca buku plakkan
    exam bah

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    mamek,ak pom nda tahu..
    baca buk ckit ak ngantuk..tp
    kalo tgk bola,nda tido pom xpa..
    ok wish me luck this thursday:P

    ReplyDelete
  3. Salam..weh sy tok tahu la pasal nih..huhu bapo kali doh mari sinih tp gak x perasey entry nih..sedey ko payoh bnr nok fully upload..berat sgt blog awok tu..pah mato nih ai takot sy!hohoho

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails