Wednesday, January 27, 2010

~drownturtle~


gambar kt ats tu gmbar kure-kure aku(namanya bebi erika)...dlu dia berteman,tp malangnya yang sekor lagi dah mati(husband erika,uwaiss)...baru je aritu 25hb..aku pun xpasti kenapa,yang pasti aku sedih...uwaa..:(,kalo aku sedih erika lagi la sedih...

ak minat dengan kure-kure dah lama,ntah mengapa...haiwan bertulang belakang(vertebrata) dan reptilia ni memang unik bagi aku..setahu aku jangka hayat kure-kure ni panjang dan dapat hidup lama..setengahnya ada yang mencecah 150 tahun..cara pembiakan adalah bertelur...makanan?hehe,masa di kampung dulu ak bagi makan kangkung,xpom sayur2x lain..tp sekarang dah advance...dah ada mkanan khas jual kt kedai.

mungkin kerana sifat kure-kure yang suka pada tempat yang aman dan sungai dengan air yang jernih sama cam aku...xsukakan croud,ak lebih prefer secluded area...hehe,dan waktu yang paling best ialah aku dapat tenung mata mereka,luahkan isi hati..(macam la mereka fhm)haha...aku xkisah,janji kure-kure aku good listener...



selalunya jumpe manusia kembar siam tapi ada juga rupanya kure-kure kembar siam(not mine)

3 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails